Followers

Sunday, February 5, 2012

Maaf..

Ada satu lagi kisah berkenaan sahabat. Sahabat terbaik to be exact. Terasa sungguh manis ukhuwah yg terjalin. Padu dan mantap, dgn msing2 saling melengkapkn diri msing2 dlm melaksanakan misi dan visi kehidupan sebagai manusia dan muslim sejati. Tiada masalah yg terjalin antara aku dan dia, cumanya dalam usaha membentuk persahabatan yg kukuh, dtg bisikan dan hasutan syaitan dlm usaha merobek kisah suka ini. Seperti biasa, aku seorang yg sungguh teliti dlm soal hati dan perasaan. Sedikit tindak tanduk org lain yg kurg sng dgn diri aku ini, aku akn bisa membacanya, juga akn cube sedaya upaya utk berubah agar perasaan kurg sng terhdp aku itu pudar lantas hilang buat selamanya. Satu coretan termeterai kelmarin, aku kembali mempersoal sejauh mana keikhlasan dan kejujuran persahabatan yang terjalin ini.

Tiada masalah tentang dirinya, cumanya aku yg kerap berasa aku sering memaksa. Mungkin bkn secara langsung, tetapi sebaliknya. Segala tindak-tanduk aku seolah2 menghrpkn agar perjuangan aku dlm persahabatan ini berbalas. Aku juga sering meletakkn hrpn yg menjangkaui pemikiran, selain terlalu mudah berasa goyah tatkala kata-kata hasutan kembali bersuara. Terfikir sejenak, mungkin aku bukan orgnya. Aku tidak cukup kuat utk berjuang, aku tidak cukup layak utk berharap, juga tidak ckup kuat utk melakar istilah “terbaik” buat dia. Ya Allah, syukur aku kepadaMu dgn kurniaanMu ini, namun tunjukkan jalan buatku, adakah benar tindakan aku? Adakah benar segala yg sedang berlaku ini? Aku masih berharap dan terus berdoa agar ditunjukkan kepadaku jalan yg benar. Mungkin ini salah satu ujian yg KAU trunkn kepadaku, jika benar, tabahkan lah hatiku YA ALLAH.. Sesungguhnya aku amat memerlukan KAU dlm menghadapi semua ini..

Sahabat.. Aku xmemerlukan kau untuk berubah.. Jadilah diri kau seadanya.. Aku tidak mahu kau berubah sebab aku.. Jikalau perlu utk perubahan, biarlah hanya kerana Allah SWT.. Jikalau aku bukan orgnya, trus trg lh kpd aku agar aku bisa mengorak lgkh mencari mkna kehidupn yg lebih mendalam.. Tiada ungkapan lain yg perlu aku lafazkan, melainkn istilah maaf dan semoga berjaya.. Jikalau benar persahabatn ini persahabatan yg tertulis dlm suratan dan takdir, aku doakn ianya berkekalan dan trus utuh menuju ke syurga firdaus, insyaAllah.. Jikalau sebaliknya, aku doakn agar persahabtn kita tidak putus di prtghn jln.. ALLAH lebih mengetahui semuanya.. dan kau juga tahu kata hati kau yg sbnrnye.. Aku merelakan segalanya.. InsyaAllah..

No comments: